Sigtuna

Om Sigtuna-förbundet

Sigtuna-förbundet med sina c:a 80 medlemmar är ett av 25 lokalförbund runt om i Sverige. Ta gärna med gäster till våra möten! För gäster kostar ett möte inkl. ost och vin 90 kr, för medlemmar 70 kr. Om gästen vill bli medlem kostar ett års medlemskap 175 kr för enskild medlem och 250 kr för par. För enbart höstföredragen halverar vi dessa priser. Medlemsavgift kan anmälas genom betalning till förbundets plusgirokonto 167857-2. Medlemskap kan också skaffas i samband med ett föreningsmöte.

Program hösten 2020

Torsdag 20 aug                Bussresa heldag till och från Grisslehamn. Vi besöker Vilhelm Mobergs hem Söderängs Gård vid Väddöviken och hans skrivarstuga. Guidar oss gör dottersonen Jan Pihl. Lunch Hotell Havsbaden, Grisslehamn. Vi avslutar resan med besök med guidning på Albert Engströms ateljé. /Inställt

Tisdag xx okt                Miljöhistorikern, professor Sverker Sörlin föreläser under rubriken ”Till bildningens försvar”.