Informationsmaterial

Här nedan finns två exempel på hur vi kan göra reklam för oss. Dels Presentkort för medlemskap i aktuellt lokalförbund, dels Bokmärken med vår logga.
Presentkorten avser medlemskap i det lokala förbundet – en gåva till vänner och bekanta som ännu inte är medlemmar, t ex som ett alternativ till gå-bort-blomma eller födelsedagspresent.
Bokmärken kan vara en present till medlemmarna i lokalförbundet eller finnas tillgängligt vid möten som en extra bonus.

Presentkortet får formen av ett hopvikt A4-ark, alltså fyrsidigt kort i A5-form, utsida och insida.  Det gäller att få rätt sida ut och rätt sida in vid kopieringen. Här följer en beskrivning av arbetsgång för ett lyckat resultat:1. Välj utskrift av endast sid 1 i pdf:en 2. Tag det utskrivna papperet och lägg tillbaka det i skrivarens fack för pappersark för att skriva ut baksidan. 3. Välj utskrift av sidan 2 i pdf:en 4. Det gäller att papperet är vänt åt rätt håll så att det skrivs ut på baksidan och så att utskriften inte blir upp och ner jämfört med första sidan. 5. Här kan krävas något  provtryck innan det blir rätt! 6. Kontrollera att allt ser ok ut! 7. Vik arket. 8. Voilà, ett fint presentkort som ger möjlighet till medlemskap i ett humanistiskt förbund!

Bokmärkena är bara att skriva ut på önskvärt papper, gärna lite kraftigare. Fyra bokmärken på varje ark. Klipps isär.