Kristinehamn

Program hösten 2021

Onsdag 13 oktober kl. 18.30 ”Skämt och Allvar. Elis i Tasere och Tage Aurell”.  Göran Bryntesson berättar om två värmländska kulturprofiler.

Torsdag 11 november kl. 18.30 får vi möta Lena Richardsson, f.d. chefredaktör på Filipstads tidning, numera kulturredaktör på NWT i ett samtal med NKP:s förre chefredaktör Lars Blomkvist under titeln; Tidningen som kulturbärare.

Onsdag 24 november kl. 19.00 (OBS!!! TIDEN!!!) ett samarrangemang med Kristinehamns teaterförening; Skådespelerskan Anna-Lena Hemström gestaltar i en musikalisk teaterföreställning; Som ett Jävla Solsken, äventyrerskan och journalisten – Ester Blenda Nordström – en av 1900-talets fascinerande kvinnor. Hon utforskade världen, rökte pipa och körde motorcykel i en tid när kvinnorna gick i långklänning och ännu inte fått rösträtt.

Entré för medlemmar 120 kr. Icke medlem betalar 150.                       Biljetter kan tecknas via Olof telefon eller e-post.

OBS! Anmälan för alla program senast måndag i arrangemangsveckan till Barbro 070-602 86 49 , Lars 070-221 19 69 eller Olof 076-321 71 51 alternativt epost; olof217@telia.com OBS!

Samtliga arrangemang genomförs i Broängskyrkans storstuga (med stöd av kulturnämnden och i samarbete med Studiefrämjandet).